Pasen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marlies - WaarBenJij.nu Pasen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marlies - WaarBenJij.nu

Pasen

Door: marliesinwenen

Blijf op de hoogte en volg Marlies

12 April 2012 | Oostenrijk, Wenen

Hey allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik een berichtje heb geplaatst, dus het wordt hoog tijd dat ik hier weer eens wat schrijf. Maar dat is een goed teken, want dat komt vooral doordat ik erg druk ben geweest met allerlei leuke dingen. En dat terwijl ik eerst bang was dat ik hier met Pasen helemaal alleen zou zijn. De universiteiten hebben hier namelijk twee weken vakantie rondom Pasen en de meeste mensen die ik tot dan toe had leren kennen, waren daarom naar huis toe. Ik ben daarentegen gewoon doorgegaan met mijn onderzoeksproject. Gelukkig heb ik vorige week een groepje studenten leren kennen met wie ik in het paasweekend veel leuke dingen heb gedaan: Marleen uit Nederland, Philippe uit Frankrijk, die hier in het studentenhuis woont, Sofia, een geneeskundestudente uit Sofia in Bulgarije en Michael uit de VS.

Pim, ik moet je nog bedanken dat je mij ooit een facebook-account aan hebt laten maken. Facebook is hier namelijk erg makkelijk om anderen te leren kennen of dingen af te spreken. Er zijn namelijk verschillende facebook-groepen van buitenlandse studenten waar mensen andere studenten uitnodigen als ze wat gaan doen. Zo heb ik Sofia ook leren kennen via een facebookgroep van buitenlandse geneeskundestudenten in Wenen.

We zijn op zaterdag samen de Kahlerberg en Leopoldberg, de hoogste bergen in de buurt van Wenen, opgelopen, van waar je een mooi uitzicht over de stad hebt. Helaas was het een beetje mistig, maar het uitzicht was nog steeds mooi (op de foto's lijkt het nog mistiger dan het in werkelijkheid was). Zondag ben ik nog in de kerk geweest bij een Paasmis. Het was een gecombineerde Duitse/Italiaanse mis, dus ik kon niet alles verstaan, maar de muziek van een koor en orkest was in elk geval erg mooi. Daarna hebben we samen een paasdiner gemaakt bij Marleen thuis. Zij had in tegenstelling tot ik ook een over, dus ik heb weer eens lekker een ovenschotel kunnen eten. 's Avonds zijn we naar een bar geweest waar drie bandjes opgetreden hebben, wat leuke muziek was. Maandag was het weer gelukkig weer wat beter dan zondag (toen heeft het zelfs nog een beetje gesneeuwd!) en heb ik een mooie fietstocht langs de Donau gemaakt en ben ik met Sofia en een vriend van haar in een park met Narcissen geweest. 's Avonds heb ik het lange weekend mooi afgesloten met een balletvoorstelling in de Staatsoper. Je kan daar vanaf 80 minuten voor de voorstelling een staanplaatskaartje voor maar 3 of 4 euro kopen. Ik moet hier dus ook nog maar eens mijn eerste opera gaan zien. Een erg leuk weekend dus!

Om te laten horen dat ik hier niet alleen maar leuke dingen doe, ook maar even wat over hoe het gaat met mijn onderzoek (ik zal het kort houden). Na deze week ben ik alweer halverwege de onderzoeksstage. Ik moet zeggen dat ik ook wel weer zin heb om het ziekenhuis in te gaan. Dat is toch meer mijn ding dan de hele dag aan de computer werken. Ik heb deze week een gesprek gehad met mijn begeleider en de professor van de afdeling om te bespreken op welke resultaten ik me in mijn artikel zal concentreren en dat zal het onderwerp "depressie en angststoornissen bij migranten in Oostenrijk" zijn. Ik kan me nu dus wat meer specifiek gaan richten op wat ik in het artikel wil schrijven.

Ik hoop dat jullie ook allemaal leuke paasdagen gehad hebben!

Liefs,
Marlies

  • 12 April 2012 - 20:50

    Anke:

    Klinkt allemaal goed, Marlies. Ik denk dat we ons niet hoeven te vervelen als we in Wenen zijn. Tot over 2 weken.

  • 12 April 2012 - 20:58

    Tante Nicola:

    Fijn om te lezen dat je mooie Paasdagen gehad hebt met verschillende jongeren.
    Marlies jij weet het nuttige met het aangename goed te combineren.
    Succes met je onderzoek.
    tante nicola

  • 14 April 2012 - 07:28

    Tessa:

    Ha Marlies,
    Klinkt als een leuk paasweekend! Wat een enorm gebouw zeg, de Staatsoper. Je zou er maar spelen als orkest ;) Fijn dat je nu weet op welk onderwerp je je artikel gaat schrijven. Kan je je daar inderdaad specifiek op gaan richten. Succes met alles de komende tijd en veel plezier met alle leuke dingen die je doet!
    xx Tessa

  • 14 April 2012 - 20:43

    Tante Corry:

    Hoi Marlies
    Als ik je verslag lees en je foto's bekijk lijkt het wel een hele leuke vakantie.
    Fijn voor je.
    Wij hebben ook mooie paasdagen gehad. Jeffrey en Lina waren hier.
    Succes verder.
    Groetjes van Dolf en mij.

  • 15 April 2012 - 09:18

    Pim En Elke:

    Goed om te horen dat je druk doende bent met je onderzoek. Vooral ook leuk om te horen dat je zoveel nieuwe mensen aan het ontmoeten bent. Lang leve Facebook!!! Helaas is dat hier wat minder ingeburgerd dan in Europa.

    Succes!!!

    Pim en Elke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Onderzoeksstage en coschappen in Oostenrijk

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 886
Totaal aantal bezoekers 24938

Voorgaande reizen:

03 Maart 2012 - 01 September 2012

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: