Zomer! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marlies - WaarBenJij.nu Zomer! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marlies - WaarBenJij.nu

Zomer!

Door: marliesinwenen

Blijf op de hoogte en volg Marlies

02 Mei 2012 | Oostenrijk, Wenen

Hey allemaal,

Het is hoog tijd om jullie weer eens op te hoogte te stellen van wat ik in Wenen meemaak. Afgelopen weekend is de zomer aangebroken in Wenen! Het was hier de afgelopen dagen rond de 30 graden. Dus Anke, Jos, Helma en Antoon, de ouders en oom en tante van Rob, die dit weekend op bezoek waren, hadden erg veel geluk met het weer. Ik heb hen een paar hoogtepunten van Wenen laten zien (de Kahlenberg, Naschmarkt, Schonbrunn en het Hundertwasserhaus) en zij hebben me alvast als verjaardagscadeau meegenomen naar een concert met stukken van Strauss en Mozart. Dat was ook erg mooi. Het was erg leuk om bezoek uit Nederland te hebben en gelukkig heb ik de komende tijd nog veel bezoek voor de boeg, want morgen komen mijn ouders alweer, over twee weken komt Rob en in juni komt Loes nog langs.

Maandag heb ik hier zelfs nog Koninginnedag gevierd. Er was een feest georganiseerd op de ambassade voor alle Nederlanders in Wenen. Het was in het huis van de ambassadeur, wat erg chique was. Er waren Nederlandse hapjes als haring en bitterballen geserveerd door een aziatisch cateringbureau en er werden Nederlandse liederen gezongen. 's Avonds was er nog een feest in de stad ter gelegenheid van Koninginnedag. Dat was ook erg gezellig en door het mooie weer konden we tot 's avonds laat buiten staan. Erg toevallig was dat ik daar nog een Nederlandse vakantievriendin van bijna 10 jaar geleden heb ontmoet. Zij bleek ook in Nijmegen te studeren, maar dan ontmoeten we elkaar uitgerekend in Wenen!

1 mei is hier een nationale feestdag en dus kon ik nog een dagje langer genieten van het mooie weer. Met een groep van 15 buitenlandse studenten zijn we met de trein naar Neusiedlersee geweest, een meer 40 minuten met de trein vanaf Wenen. Het meer was erg mooi en ik heb er lekker gezwommen. 's Avonds ben ik nog met Emma, die ik op de Duitse les heb leren kennen, naar een theaterstuk geweest. In het begin vond ik het Duits wat lastig te volgen, maar halverwege ging het eigenlijk heel goed.

Nog maar 3,5 week en dan zit mijn onderzoeksstage er al weer op en ga ik met mijn coschap op de geriatrie beginnen. Ik hoop dat het lukt om het daarvoor allemaal af te krijgen. Maar het artikel begint wel steeds meer vorm te krijgen. Morgen heb ik nog een afspraak met een mederwerkster van de afdeling, die veel projecten over migranten heeft gemaakt, om met haar nog het een en ander te bespreken.

Afgelopen maandag heb ik de laatste les gehad van de duitscursus die ik tot nu toe gevolgd heb. Vanaf volgende week begin ik nog met een specifieke gesprekstraining. Dat leek me wat nuttiger voor als ik straks ook met patiënten moet praten.

Ik hoop voor jullie dat het mooie weer snel ook naar Nederland komt!

Liefs,
Marlies

  • 02 Mei 2012 - 20:24

    Tante Nicola En Oom :

    Marlies,
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Een heel mooie dag en een heel zonnige toekomst.
    Succes met je stage.
    Wij hebben alleen met Koninginnedag mooi weer gehad.
    Nu is het weer koud en nat.
    Heel veel groeten van
    Oom Arnold en tante nicola.

  • 03 Mei 2012 - 15:56

    Marleen :

    Whaha, we hebben dezelfde titel! En als mijn internet het gister gedaan had, ook op hetzelfde moment gepost:P Fijn weekend alvast met je ouders en tot later!
    Liefs Marleen

  • 04 Mei 2012 - 11:28

    Milou:

    Mooie foto's Marlies! En wauw... ik ben jaloers op je zomerse weer zeg. Stuur het maar snel deze kant op:)
    Veel plezier nog!

  • 04 Mei 2012 - 11:35

    Marlies:

    Helaas is het weer hier na het schrijven van dit bericht ook een beetje minder geworden... Misschien is het al onderweg naar Nederland.

  • 05 Mei 2012 - 09:03

    Tessa:

    Ha Marlies,
    Op zulk weer kunnen we in Nederland alleen maar jaloers zijn! Wat gaat het snel, dat je onderzoeksstage er alweer bijna op zit. Leuk dat je de komende tijd zoveel bezoek vanuit Nederland krijgt. Vorig weekend hebben we de Bata gelopen, voorlopig 221 geworden van de 350 teams. Best redelijk dus, maar jammer genoeg achter Shot... Succes met alles en veel plezier!
    xx

  • 05 Mei 2012 - 17:50

    Tante Corry:

    Hallo Marlies,
    Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Nog een fijne dag en een gezellige avond
    Groeten aan je ouders.
    Dolf en Corry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Onderzoeksstage en coschappen in Oostenrijk

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 24937

Voorgaande reizen:

03 Maart 2012 - 01 September 2012

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: