Nog maar vier nachtjes slapen… - Reisverslag uit Kobersdorf, Oostenrijk van Marlies - WaarBenJij.nu Nog maar vier nachtjes slapen… - Reisverslag uit Kobersdorf, Oostenrijk van Marlies - WaarBenJij.nu

Nog maar vier nachtjes slapen…

Blijf op de hoogte en volg Marlies

28 Augustus 2012 | Oostenrijk, Kobersdorf

Nog maar vier nachtjes slapen en dan zijn mijn tijd in Oostenrijk én mijn tijd als coassistent voorbij. Toch wel een gek idee dat daarna de eerstvolgende keer dat ik tegenover een patiënt sta in de hoedanigheid als arts zal zijn. De huisarts laat mij hier wel alvast wat daar aan wennen door mij de ‘Frau Dokter’ uit Nederland te noemen. Hij laat mij ook wat zelfstandiger werken, zodat ik ook al kan wennen aan meer verantwoordelijkheid.

Ook hier ben ik weer door de huisarts mee op pad genomen. Zo heb ik een bezoek gebracht aan Eisenstadt, een mooie oude stad, en heb ik vorig weekend voor het eerst in mijn leven gezeild. Nou ja, gezeild… Aangezien er vrijwel geen wind was, kwam er van zeilen niet zo veel terecht en hebben we meer met de accu gevaren. De huisarts en zijn vrouw hebben een zeilboot in de Neusiedlersee en hadden mij meegenomen. Doordat we vrijwel alleen met de accu konden varen, waren we niet erg snel en kwamen pas terug toen het al begon te schemeren. Dit maakte wel dat ik een prachtige zonsondergang op het meer heb kunnen zien.

Daarnaast heb ik met de huisarts nog een leuke gemeenschappelijke hobby, namelijk muziek maken. De huisarts speelt piano en had nog een paar muziekstukken voor piano en klarinet. Hiermee hebben we al een paar leuke avonden doorgebracht. Zo ben ik ook weer goed voorbereid voor de repetities van QHarmony.

Afgelopen week was maar een korte werkweek. Op woensdag heeft de huisarts geen spreekuur en op vrijdag had ik ook vrij, omdat de huisarts en zijn vrouw een weekend naar Italië waren. Dit gaf mij de gelegenheid wat van de omgeving te bekijken. Ik heb op vrijdag een fietstocht door de omgeving gemaakt. Waarbij nog eens bevestigd werd dat Burgenland toch echt niet zo vlak is als Nederland. Dan is het met de temperaturen van boven de 30 graden, zoals het hier de afgelopen weken is, toch wel pittig. Op zaterdag heb ik de kasteelruïne in Landsee bekeken. Vanaf de toren had je een mooi uitzicht over de omgeving. Ik was naar boven gebracht door een kennis van de pensioneigenaresse die toch die kant uit moest en daarna teruggelopen. Helaas was ik wat verkeerd gelopen waardoor mijn wandeling wat langer was dan gepland, maar de omgeving was wel erg mooi. Verder heb ik me wat ingeburgerd in het dorpse leven hier. Dit weekend was het ‘Feuerwehr-heurigen’. Daarbij maakt de vrijwillige brandweer in het dorp allerlei eten, dat verkocht wordt om geld op te halen. Op zondag ben ik door de pensioneigenaresse, dochter en schoonzoon samen met de andere gasten (inmiddels zijn er nog twee vrouwen gearriveerd, beide ook boven de 80 jaar) uitgenodigd om mee te gaan naar de Feuerwehrheurigen en heb ik daar nogmaals lekker Oostenrijks kunnen eten.

Morgen is de praktijk gesloten ga ik nog een dagje naar Wenen. Tante Annie en oom Arnold zijn al in Wenen en dan kan ik met hen nog een beetje de stad bekijken en ook nog even afscheid nemen op de afdeling waar ik stage heb gelopen in Wenen. Daarna nog twee dagjes werken en dan begint de lange reis samen met tante Annie en oom Arnold terug naar Nederland!

Waarschijnlijk is dit mijn laatste verslag hier. Bedankt allemaal voor jullie belangstelling voor mijn belevenissen! Tot snel!

Groetjes,
Marlies

  • 28 Augustus 2012 - 21:55

    Tante Nicola En Oom Arnold:

    Hoi Marlies,

    Na dit half jaar kun je reisgids in Oostenrijk worden.
    Jij hebt zoveel mooie plekjes gezien buiten de toeristische plekken.

    Al een beetje zelfstandig gewerkt want nu begint het echt.
    Mama zei dat je op gesprek mocht in Den Bosch en dat ze je daar zelfs al graag voor een opleidinng wilde hebben.
    Het is alleen niet de richting die jij wil.

    Geniet nog van de laatste paar dagen.

    Wij wensen je een heel goede reis naar huis met oom ARnold en tante Annie.

    Arnold wordt maandag 3 september voor zijn niersteen geopereerd.
    Vorige week maandag had hij er veel last van en de dagen daarna bleef het ook zeuren.
    Nu is het weer over.
    Hij moet een nacht in het ziekenhuis blijven en het 2 weken rustig aan doen.
    wij hopen dat de pijn meevalt en dat het daarna goed gaat.
    Op 3 september heb ik mijn eerste contrôle in Nijmegen.

    Heel veel groeten van Arnold en Nicola

  • 28 Augustus 2012 - 22:11

    Dymph Van Der Wens:

    Geweldig Marlies zoals je ons op de hoogte hebt gehouden, je hebt wel geboft met je stage-plekken,ga je nu met al je ervaring al aan de slag?? Of eerst vakantie of eerst verder studeren?? We horen het wel.
    Groetjes Dymph en Wil

  • 28 Augustus 2012 - 22:22

    Pim:

    Hey Marlies,

    Succes nog de laatste dagen en we moeten snel een keer samen lunchen komende week!

    x Pim

  • 28 Augustus 2012 - 22:45

    Helma:

    Hoi Marlies,

    Fijn dat je zo weer thuis bent. Rob zal het ook wel heel fijn vinden lijkt me! We gaan je verslagen nog missen hoor. En inderdaad wat anderen ook al schreven...je kunt wel gids worden in Oostenrijk!
    Tot gauw!

    groetjes,

    Antoon en helma

  • 28 Augustus 2012 - 22:59

    Anke:

    Je hebt het inderdaad wel super daar in Oostenrijk, maar ik ben toch blij dat je je hart daar niet helemaal verloren hebt en al snel weer terugkomt... Veel plezier morgen in Wenen en tot zaterdag of zondag.

  • 29 Augustus 2012 - 12:05

    Kim:

    Hey Marlies,

    Leuk om wat van je verhaaltjes te lezen! Je hebt zo te zien veel beleeft en ervaring opgedaan als co-assistent! Leuk dat je ook nog wat klarinet hebt kunnen spelen, dan moet het helemaal goedkomen bij Q ;)
    Nog heel veel plezier in Wenen en tot 5 september!

    Groetjes,
    Kim

  • 29 Augustus 2012 - 20:58

    Eggie:

    Hoi Marlies,

    Nu het nog kan zal ik ook eens reageren op je verslag. Ze waren erg leuk om te lezen. Maar ik ben toch blij dat dit het laatste verslag is! Tot zaterdag, hoop ik en anders tot zondag.
    Groetjes Eggie

  • 31 Augustus 2012 - 13:27

    Daniëlle Van Ras:

    Hey Marlies,

    Wat leuk om al jou verhalen te hebben mogen lezen. Geniet nog van je laatste daagjes in Wenen

    Groetjes,

    Daniëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Onderzoeksstage en coschappen in Oostenrijk

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 2652
Totaal aantal bezoekers 24937

Voorgaande reizen:

03 Maart 2012 - 01 September 2012

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: