De eerste week - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marlies - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marlies - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: marliesinwenen

Blijf op de hoogte en volg Marlies

09 Maart 2012 | Oostenrijk, Wenen

Hoi allemaal,

Hier een eerste berichtje uit Wenen. Ik ben nu bijna een week in Wenen. Vorig weekend ben ik met mijn ouders naar Wenen gereden met de auto. Het was een lange reis, maar alles wat goed verlopen. Ik kon pas op maandag de sleutel ophalen, dus eerst heb ik nog met mijn ouders in een appartementje overnacht.

Zondag zijn we alvast wat gaan rondkijken in de buurt van mijn kamer. Het is een heel levendige buurt met veel winkels in de buurt. Op de weg van de metro naar mijn kamer, ongeveer 1 km, zijn we denk ik wel 6 supermarkten tegengekomen.

Maandag kon ik mijn sleutel ophalen en kon ik mijn kamer ook van binnen zien. Het is in een studentenhuis voor internationale studenten. De kamer is niet heel groot, maar er is alles wat ik nodig heb. De keuken, badkamer en toilet deel ik met 3 andere meiden. Twee meiden komen uit Tsjechië en de andere uit Roemenië.

Maandagmiddag had ik ook meteen de eerste kennismaking op mijn stage. Mijn stagebegeleider en de andere mensen op de afdeling zijn erg aardig. Het is wel een kleine afdeling en er zijn geen andere studenten op dit moment, dus dat is soms wel een beetje alleen, aangezien ik ook alleen op een kamer zit.

Maandagavond ben ik ook meteen begonnen met mijn eerste Duitse les, wat erg leerzaam is. Het verstaan hier valt me alleszins mee. Hier in Wenen is het Oostenrijks goed te verstaan. Zelf Duits spreken is nog wat lastiger, maar zal ook vast snel beter gaan. Bij de Duitse les zit ik in een groepje van 9 mensen en oefenen we met spreken, grammatica en lezen. Dit heb ik twee avonden in de week.

Ik ben deze week steeds met mijn fiets naar mijn stage gegaan, ongeveer 2,5 km. Dat is hier goed te doen. Het was alleen wel even zoeken voor ik de beste weg had gevonden, aangezien er veel eenrichtingswegen zijn waar je ook met je fiets niet in mag en fietspaden houden vaak ook ineens op, waarna je op een drukke weg komt. Maar ik geloof dat ik nu een efficiënte en veilige weg gevonden heb.

Ik zal nog een paar foto's van mijn kamer en mijn stageplek op de site zetten zodat jullie ook kunnen zien hoe het er hier uit ziet.

Groetjes,
Marlies

  • 09 Maart 2012 - 21:51

    Milou:

    Leuk om te lezen Marlies, ik hoop dat je je er snel thuis gaat voelen en een supertijd tegemoet gaat!

  • 10 Maart 2012 - 10:03

    Helma:

    Hoi Marlies,

    Leuk om wat van je te horen en zien! Het gaat je vast lukken om er wat leuks van te maken!

    groetjes (ook van Antoon)
    Helma

  • 10 Maart 2012 - 10:45

    Arnold En Nicola.:

    Leuk om je ervaringen van de eerste week te lezen.
    Mooie foto's van je kamer en kantoor.
    Heel veel succes met je stage.
    groeten van oom Arnold en tante Nicola.

  • 10 Maart 2012 - 11:59

    Anke:

    Ik zal mijn volgende berichtje naar je g-mail sturen. Leuk om de andere foto's ook te zien. Groetjes, Anke

  • 10 Maart 2012 - 14:45

    Tessa:

    Hoi Marlies,
    Leuk om een berichtje van je te lezen! Je kamer ziet er prima uit, ook fijn dat het niet zo ver is naar je stageplek en dat je daar lekker op de fiets heen kan. Komen er binnenkort nog andere studenten? Ik hoop het in ieder geval voor je! Veel succes en plezier de komende tijd!
    xx

  • 10 Maart 2012 - 16:47

    Pim En Elke:

    Hey!!!
    Wat leuk om iets over je ervaringen te lezen! Zowel je kamer als je werkplek zien er goed uit. Je zult zien dat je snel allerlei contacten maakt en bij veel mensen aansluiting vindt. Wij blijven je volgen!

    Groetjes vanuit Sumve!
    Pim en Elke

  • 10 Maart 2012 - 21:18

    Marieke:

    Hee, Leuk om ook jouw belevenissen te kunnen volgen! Tis maar goed dat internet hier niet zo duur is, er is veel te lezen vanuit onze cogroep ;)
    Wij gaan maandag ook eindelijk echt beginnen met onze stage...
    Groeten vanuit León! Marieke

  • 11 Maart 2012 - 15:36

    Gemma:

    Hoi Marlies!
    Leuk om je site te zien, kan ik ook alvast een beetje wennen aan hoe het zal zijn als Daisy in Japan zit. Ik hoop dat het je daar goed bevalt, de kamer ziet er goed uit. Fijn ook dat je met je fiets naar je stageplek toe kunt. We blijven je volgen.
    Heel veel groetjes,
    van de Kerkenaartjes

  • 16 Maart 2012 - 20:52

    AQn En Arnold.:

    Hoi Marlies, leuk verslag, leuke foto's.
    Heel veel succes en een fijne tijd in Wenen.
    Groeten An en Arnold

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Onderzoeksstage en coschappen in Oostenrijk

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 24945

Voorgaande reizen:

03 Maart 2012 - 01 September 2012

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: