Verjaardag in Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marlies - WaarBenJij.nu Verjaardag in Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marlies - WaarBenJij.nu

Verjaardag in Wenen

Door: marliesinwenen

Blijf op de hoogte en volg Marlies

06 Mei 2012 | Oostenrijk, Wenen

Hey allemaal,

Gisteren heb ik mijn verjaardag hier in Wenen gevierd. Allereerst allemaal heel erg bedankt voor alle felicitaties via de post, sms, skype, mail en facebook! En voor de cadeautjes die een aantal van jullie aan mijn ouders meegegeven hadden. Leuk dat jullie allemaal aan mij gedacht hebben!

Ik heb hier een leuke verjaardag gehad met mijn ouders. ´s Ochtends werd ik als eerste gefeliciteerd door Rob via Skype. Daarna werd ik verrast door Wojtiech en Philippe, twee vrienden die ook hier in het studentenhuis wonen, met een echte Weense Sachertorte met kaarsjes. Erg leuk! Toen kwamen mijn ouders ook hier om mij te feliciteren. Door hen werd ik nogmaals verrast met een doos vol met cadeautjes. Deze cadeautjes bestonden vooral uit Nederlandse lekkernijen uitgezocht door papa, mama, Harmen en Anne. Onder andere zaten er natuurlijk drop, stroopwafels, peperkoek, speculaas en zelf nog pepernoten bij. Deze waren wel een beetje over de datum, maar vast nog wel te eten. Ik heb dus voorlopig genoeg Nederlandse lekkernijen hier en kan ook de anderen hier kennis laten maken met de Nederlandse specialiteiten. De vanillevla (dat kun je blijkbaar ook nergens krijgen behalve in Nederland. Dat had ik niet gedacht) die de ouders van Rob meegebracht hadden, viel in ieder geval al goed in de smaak.Verder zaten er ook nog cadeautjes bij van tante Mien en oom Tonnie en van mijn lieve vriendinnen, Margo, Loes, Lisa en Yuen. Dank jullie wel! Na al deze verrassingen voelde ik me hier toch wel echt jarig! Via skype had ook Rob met al deze feestelijkheden mee kunnen genieten. Wat is de moderne technologie toch mooi!

Daarna ben ik met mijn ouders nog wat dingen gaan bekijken in Wenen en hebben we 's avonds lekker gegeten in Grinzing. Dat is een buurt in Wenen met een erg dorpse sfeer, waar veel restaurantjes zijn. Van de hersenen en vleermuis die ook op de kaart stonden heb ik toch maar afgezien en ik heb lekker genoten van kip met asperges. Al hoorde ik vanavond dat "Gebackene Fledermaus" toch geen echte vleermuis is.

Vanavond ben ik nog wat gaan drinken met een paar vrienden om ook met hen nog mijn verjaardag te vieren. We waren in een erg mooi, typisch Weens koffiehuis, Café Zentral, inclusief live pianist. Ik heb mijn verjaardag hier dus goed gevierd!

Nu nog even 1,5 week hard werken en dan krijg ik alweer het volgende bezoek uit Nederland. Dan komt Rob eindelijk hierheen. Ik kijk er al naar uit!

Liefs,
Marlies

  • 06 Mei 2012 - 21:05

    Tante Nicola:

    Marlies,
    Fijn dat je zo'n mooie verjaardag had met echte Nederlandse cadeautjes.
    Succes met de rest van je stage.
    Groeten Arnold en Nicola.

  • 06 Mei 2012 - 22:02

    Anke:

    Hoi Marlies, gelukkig toch een leuke verjaardag. Ook wel een beetje speciaal, je verjaardag in het buitenland, hè. Wij hebben net weer onze Miljoenenjachtavond gehad. Hopelijk ben jij er het volgende seizoen weer bij. Groetjes, Anke

  • 07 Mei 2012 - 19:58

    An En Arnold:

    Leuke foto van Rob, Arnold dacht dat hij een flinke bos haar had gekregen maar volgens mij is dat een schaduw.
    Wordt er ook nog gewerkt daar of is het alleen maar feesten en lekker eten?
    De pondjes zullen er zo wel aankomen.
    Geniet maar lekker en straks een fijne tijd met Rob. Groetjes.

  • 07 Mei 2012 - 20:10

    Marlies:

    Nee, Rob heeft geen afro-kapsel gekregen. Doordeweeks wordt er ook hard gewerkt hoor, maar dat is niet zo interessant om over te schrijven ;).

  • 09 Mei 2012 - 17:20

    Antoinet:

    Hallo Marlies,
    A;;ereerst nog gefeliciteerd met je 24e verjaardag! Ik ben vanmiddag bij je ouders geweest en ze vertelden mij, dat ze een leuke tijd bij jou in Wenen hebben gehad. Blij jou weer te zien en te merken dat je je plekje en vrienden gevonden hebt!!
    Nu heb ik je mail-adres en kan ik ook wat "volgen". Mooie foto's!! Zou zo naar Wenen willen..maar dan ook op vakantie. Groetjes en xx, ook van Jacquelien. Tot de volgende keer en de groetjes aan Rob. Fijne tijd samen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Onderzoeksstage en coschappen in Oostenrijk

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 24920

Voorgaande reizen:

03 Maart 2012 - 01 September 2012

Stage in Oostenrijk

Landen bezocht: